موتورهای جستجو دقیقا چگونه کار می کنند؟

.

.

به سایت شهریار قربانی خوش آمدید
ایمیل مدیر : sepehrwwe49@gmail.com

» مهر 1401
» شهريور 1401
» فروردين 1400
» بهمن 1399
» دی 1399


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS
موتورهای جستجو دقیقا چگونه کار می کنند؟
نویسنده شهریار قربانی تاریخ ارسال پنج شنبه 24 شهريور 1401 در ساعت 11:56

وقتی شما عبارتی را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، سرچ می کنید، در همان لحظه یک الگوریتم شروع به کار می‌کند و طبق داده هایی که خودش دارد (اطلاعات سایت های شناخته شده توسط گوگل) بهترین نتیجه را به شما نمایش دهد.

در دیتابیس گوگل میلیارد ها صفحه‌ سایت وجود دارد و تمام این صفحات اسکن می کند تا بر اساس عبارت جستجو شده توسط شما، بهترین جواب را برگرداند. حال شاید بپرسید این صفحات چطور توسط گوگل جمع آوری شده است؟ گوگل ربات هایی دارد که کارشان سر زدن به وب سایت ها است. آن ها وارد سایت شما می شوند و شروع می کنند تک تک صفحات سایتتان را بررسی و نگه داری می کنند تا در زمان سرچ کاربر، صفحه مرتبط را سریعا به کاربر تحویل دهد.

حالا شاید بپرسید که گوگل چگونه بهترین نتیجه را پیدا می کند؟

گوگل اطلاعات دقیقی در این باره فاش نکرده است و نمی گوید که الگوریتم‌ های او دقیقاً چه چیزهایی را بررسی می کنند اما بر اساس تجربه های وب مستر های مختلف در سراسر جهان، موارد زیادی را توانسته ایم کشف کنیم. اما اگر بخواهیم خیلی کلی مهم ترین پارامتر های گوگل را بگوییم، به موارد زیر اشاره می کنیم:

A. مرتبط بودن

طبیعی است وقتی که شما در گوگل جستجو می کنید روش پخت کیک شکلاتی، دنبال این نیست که اطلاعاتی در مورد ماشین بی ام و بدانید! پس گوگل هم تمام تلاش خود را می کند که نزدیک‌ترین محتوای مرتبط به عبارت جستجو شده را پیدا کند و تحویل کاربران عزیزش دهد.

B. کلمه کلیدی

گوگل از طریق کلمات کلیدی سرچ شده و موجود در صفحات سایت، بخشی از مرتبط بودن نتیجه را شناسایی می کند. البته شما وقتی عباراتی را جستجو می کنید، گوگل گاهی اوقات چند صد میلیون نتیجه به شما نمایش می دهد. هر چه از صفحه اول دور شوید، احتمال مرتبط نبودن آن صفحه سایت، بیشتر می شود اما همچنان در لیست نتایج وجود دارند.

اما گوگل در اینجا سعی می کند با پارامتر های مختلف، بهترین نتیجه را نمایش دهد. نه صرفا بر اساس تکرار کلمات کلیدی در سایت!

C. اعتبار

همانطور که از نامش پیداست گوگل سعی می‌کند محتوا و سایتی را نمایش دهد که دقیق و قابل اعتماد باشد. گوگل نمی خواهد سایت یک کلاه بردار یا یک منبع غیرموثق را به کاربرانش نمایش دهد. سوالی که شاید از خود بپرسید این است که گوگل چگونه می تواند معتبر بودن سایت را تشخیص دهد؟!

گوگل بررسی می کند که چه تعداد سایت های (معتبر) دیگری به سایت شما لینک داده اند و شما را معرفی کرده اند. به این کار بک لینک گرفتن میگویند که باعث می شود اعتبار سایت شما افزایش پیدا کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سئو سایت در کرج مراجعه کنید.

به طور کلی هرچه لینکهای معتبر و بهتری از سایر سایت ها به سایت خود داشته باشید رتبه بهتری را می توانید داشته باشید.

D. مفید بودن

محتوا می‌تواند مرتبط و معتبر باشد اما شاید گاهی اوقات مفید نباشد! ( چی شد؟! ? ) گوگل نمیخواهد محتوایی که مفید نیست را به کاربرش نمایش دهد. گوگل رسما اعلام کرده است که با کیفیت بودن محتوا با ما مفید بودن آن متفاوت است!

فرض می کنیم جستجو کرده اید “رژیم لاغری دکتر فلانی” و دو سایت برای این عبارت وجود دارد. سایت شخصی یک دکتری که بسیار معروف است و هزاران سایت به سایت او لینک داده اند، مقالات علمی دقیق و کاملی نوشته است و … . خب بسیاری از مردم سر از این اطلاعات علمی در نمی آورند!

یک سایت دیگر نیز وجود دارد که شخصی تجربه خود را از آن نوع رژیم لاغری بیان کرده است و خیلی ساده در مورد روش آن توضیح داده است. سایت های زیادی به این سایت لینک نداده اند اما حرف این شخص بیشتر برای مردم مفید است و راحت تر و سریع تر به هدف خود می رسند.

پس این گزینه دوم به عنوان یک محتوای مفید شناخته می شود چرا که می‌تواند نیاز کاربر را بهتر رفع کند. با این که این سایت دوم لینک های زیادی مثل رتبه اول از سایر سایت ها دریافت نکردند و آنچنان هم مشهور نیست!

گوگل این مفید بودن را بر اساس سیگنال هایی که بر اساس تجربه کاربر ارسال می شود می فهمد. بله گوگل متوجه می شود که کاربران چه تعاملی بین موتورهای جستجو و سایت دارند. اگر متوجه شود کاربران به سایت دوم بیشتر علاقه نشان داده اند و برای آن ها مفید بوده پس سایت دوم را در رتبه یک نتایج قرار می دهد.

در یک کلام، سایتی را بسازید که مردم واقعا دوست داشته باشند!

موتورهای جستجو بر اساس سیگنال ها و پارامترهای مختلفی که از سمت کاربر دریافت می کنند، می توانند متوجه شوند که مردم چقدر آن سایت را دوست دارند پس سعی کنید سایتی داشته باشید که واقعاً مردم خواهان او باشند تا گوگل متوجه آن شود و رتبه شما را بهتر کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :